vrijdag 18 december 2009

Kathleen Aerts over K2 zoekt K3


Ga je de zoektocht K2 zoekt K3 op TV volgen?
Kathleen Aerts: 'Ik ben nogal nieuwsgierig, maar tegelijkertijd probeer ik het ook een beetje los te laten. Ik ga dus zeker niet in de jury zetelen of zo.'

In oktober start de nieuwe K3-tour, met het nieuwe meisje. Die gaat nu 'jouw' hits als 'Heya mama' zingen.
Kathleen Aerts: 'Natuurlijk ga ik dat heel raar vinden, maar het is mijn eigen keuze. Ik zal wel eens gaan kijken naar die nieuwe show. Misschien spring ik wel bij hen op het podium als ik mij niet kan inhouden. (lacht) Ik heb er geen wrang gevoel bij, want ik blijf zelf ook nog zingen.'

Je bent volop bezig je solocarrière te lanceren, onder de vleugels van K3-ontdekker Niels William.
'Oei, dat woord hoor ik niet graag. Het impliceert iets veel groters dan waar ik mee bezig ben. Ik heb geen carrièreplanning, zelfs het volgende liedje ligt nog niet vast.'

De eerste single, 'Zumba yade', ligt erg dicht bij het K3-geluid. Wat zeggen ze bij Studio 100 ervan dat je in hun vaarwater komt?
Kathleen Aerts: 'Ik denk niet dat iemand er een probleem mee heeft. Karen Damen en Kristel Verbeke hebben al gezegd dat ze het een leuk nummer vinden. Het is voor Unicef en ik mocht met het Soweto Gospelkoor zingen, iets waar ik allang van droomde. Ik ga zeker nog andere dingen uitproberen, maar waarom moet ik plots de rockchick gaan uithangen of in een danceproject stappen? Dat zit niet in mij. Door weg te gaan bij K3 heb ik nog meer beseft hoe graag de kindjes mij zien en ik hen ook. Ik blijf hun Kathleen. Het is logisch dat ik hen wil meenemen op mijn nieuwe avontuur. Ik heb niet voor niets voor onderwijzeres gestudeerd.'

Je bent onlangs voor Unicef naar Zuid-Afrika geweest en hebt er veel armoede gezien. Moeilijk?
'Ja, heel erg. Wat ik vooral onthoud, is hoe positief de mensen ginder zijn. Ze hebben niks en delen alles. Het is hoopvol om te zien welk goed werk Unicef daar al verricht heeft. Mijn hart smolt toen ik die kleine ukjes zag in het weeshuis. Gelukkig worden die kindjes ginder met veel liefde omringd.'

Je wilt graag zelf kinderen?
Kathleen Aerts: 'Zeker, maar ik voel me toch nog altijd een beetje te jong. (lacht) Mijn biologische klok tikt nog niet hard genoeg. En er hoort ook een papa bij hé.'

Die heb je nog niet gevonden. K3 heeft je veel gegeven, maar je hebt er toch ook veel voor moeten opofferen.
'Ach, was ik anders misschien al getrouwd geweest en moeder van twee kindjes? Zo denk ik niet. Ik leef in het nu. K3 was een godsgeschenk. Ik kwam recht van de schoolbanken en heb sindsdien eigenlijk nooit het gevoel gehad dat ik moest werken.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten