zaterdag 9 januari 2010

Kathleen Aerts over het leven na K3


Kathleen Aerts stapte een tijd geleden uit de immens populaire meidengroep K3. Omdat de druk te groot werd en haar agenda al twee jaar vooruit vastlag.

Maar vooral omdat ze een eigen weg in wilde slaan. Nu is er Kathleen In Symfonie, waarop Kathleen Aerts favoriete liedjes uit haar kindertijd ten gehore brengt, ondersteund door een orkest. Verder speelt ze momenteel mee in Ranking The Stars van Paul de Leeuw.

Was het lastig om na K3 te bepalen welke richting je muzikaal opwilde?

Kathleen Aerts: "Niet echt, omdat werken met een symfonieorkest eigenlijk al van kleins af aan een droom van me is. Het idee om het daadwerkelijk te gaan doen is drie maanden geleden ontstaan en toen ging het snel."

Het valt op dat veel nummers op de plaat Nederlands zijn: je covert Conny vandenBos en Lenny Kuhr, om er maar een paar te noemen.

Kathleen Aerts"Dat komt omdat dat net de liedjes zijn die me zijn bijgebleven uit mijn kindertijd. Het is pure nostalgie: die nummers schalden vroeger door het huis van mijn ouders en grootouders.

En het waren de eerste liedjes die ik meezong. Ik cover overigens ook nummers als 'Een beetje vrede' van de Duitse zangeres Nicole."

En je zingt een duet met Danny de Munk. Toch een redelijk onverwachte combinatie. Hoe ontstaat zoiets?

Kathleen Aerts"Moet je dat nog vragen? Ik was vroeger, zoals alle meisjes, stiekem nogal verliefd op Danny ten tijde van Ciske. Toevallig kwam ik hem onlangs tegen en vroeg hij aan mij om samen een lied op te nemen.

Dat kwam natuurlijk toevallig heel goed uit. Het is een ingetogen gezongen cover van Something Stupid geworden, en voor mij een uitgekomen meisjesdroom."




Geen opmerkingen:

Een reactie posten