maandag 30 november 2009

Kathleen Aerts gelukkiger dan ooit nu ze K3 heeft verlaten


Binnen twee weken trekt ze definitief een streep onder haar K3-periode, maar Kathleen Aerts (30) kijkt vol vertrouwen de toekomst tegemoet. 'Ik heb mijn vrijheid terug, ik ben eindelijk weer gelukkig.'

Kathleen straalt als ze stipt op het uur van afspraak verschijnt. Ze valt meteen met de deur in huis. 'Zeg eens Jan, had jij verwacht dat ik als eerste uit K3 zou stappen? Jij had zoals de meesten ook wel gedacht dat het de rosse zou zijn, niet?' Kathleen proest het uit, maar wordt plots weer ernstig. 'Ik heb er op voorhand met bijna niemand over kunnen praten, het was allemaal zo delicaat.'

Kathleen Aerts bestelt een koffie. Als eerste Vlaamse krant konden we haar strikken om te praten over de redenen van de breuk met K3 en over haar toekomstplannen. 'De voorbije maanden waren voor mij echt back to the roots ', zegt ze. 'Ik ben weer thuisgekomen, letterlijk en figuurlijk. Ik voel me gelukkiger dan ooit.'

Je was blijkbaar al een tijdje niet meer echt gelukkig bij K3. Toch is het niet evident om een - laten we eerlijk zijn - goedbetaalde luxejob zomaar te laten schieten. Wanneer is dat idee beginnen te rijpen?

Kathleen Aerts: 'Dat is begonnen rond mijn dertigste verjaardag, voor veel mensen toch een keerpunt. Neen, het was geen vervroegde midlifecrisis of zo, ik bedoel het positief. Als ik nieuwe dingen wou ondernemen, dan was het nu het moment. De plotse dood van mijn vader vier jaar geleden heeft me geleerd dat je de dag moet plukken, dingen uitstellen is nooit goed.'

'We hadden pas 10 jaar K3 gevierd. Toen ik de nieuwe agenda voorgelegd kreeg waarin mijn leven voor de volgende twee jaar vastgelegd werd, kreeg ik het benauwd. Ik wilde mijn vrijheid terug, opnieuw op het gevoel kunnen leven. Dat is geen verwijt aan Studio 100. Als je met z'n drieën in een geoliede machine meedraait, moet je nu eenmaal dingen plannen en dan mis je soms dingen. Ik kan maar niet uit mijn hoofd zetten dat ik de gouden bruiloft van mijn oma en opa gemist heb omdat ik moest optreden in de musical van De 3 biggetjes . '

Had Gert Verhulst je aan boord kunnen houden met een nevenproject? Free Souffriau bijvoorbeeld mocht naast Mega Mindy ook in 'Daens' meespelen of een cd met Ann Christyliedjes maken.

Kathleen Aerts: 'Neen. Als iets in mijn hoofd zit, ben ik een doordrijver. Het was ook geen kwestie van iets anders of iets alleen willen doen. Ik wou in de eerste plaats rust. Er zijn heel veel gesprekken aan vooraf gegaan. Ze voelden het bij Studio 100 stilaan wel aan dat de drive weg was. Na vijf jaar K3 hebben Karen Damen, Kristel Verbeke en ik gezegd dat elk jaar erbij nog een cadeau was, en we hebben er in totaal tien volgemaakt.

We moeten elkaar dus niets kwalijk nemen. Nu zit ik elke dag op mijn boerderij, zálig. Op dit moment ben ik met wat vrienden drieduizend klimopplantjes aan het planten. Ik kan je verzekeren: aan het eind van de dag ben je helemaal zen. Die boerderij was al heel lang een droom van mij en begin dit jaar kon ik ze toevallig op de kop tikken. Voor mij viel de puzzel in elkaar.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten