zondag 8 november 2009

Ex K3 Kathleen Aerts begint opnieuw


Ex K3 lid Kathleen Aerts is opgelucht dat haar K3-opvolgster is gevonden. „Nu Josje Huisman de groep weer compleet heeft gemaakt, ben ik vooral gerust. K3 blijft voortbestaan. Josje doet het geweldig. Ik heb haar de afgelopen tijd achter de schermen van de zoektocht een beetje leren kennen. Ik geloof dat Kristel Verbeke en Karen Damen een goede keuze hebben gemaakt.”

Kathleen Aerts maakt, net als ex-collega’s Karen en Kristel, zelf ook een nieuwe start. „Toen ik stopte met K3, heb ik eerst een periode rust genomen”, vertelt de 31-jarige blonde zangeres, die de groep afgelopen zomer na tien jaar verliet. „Eindelijk kwam ik weer eens écht aan mezelf toe. Maar ik kom terug. Mijn eerste solo-cd staat op stapel en vandaag lanceer ik mijn biografie.”

„Ik ben na K3 in mijn eigen geschiedenis gedoken. De dagboeken die ik vanaf mijn achtste jaar trouw had bijgehouden, heb ik allemaal gelezen. De bijbehorende foto’s heb ik allemaal door mijn handen laten gaan. Dat was heel emotioneel. Er is zoveel gebeurd in mijn leven. Mooie, bijzondere dingen, zoals mijn jaren met K3. Maar ook minder mooie momenten, zoals het overlijden van mijn vader, nu vier jaar geleden.”

„Ik weet nog goed hoe ik toen, voor het eerst, moeite had om als het immer lachende K3-meisje op te treden. De droefheid om de dood van mijn papa was te groot, ik wilde wel álles doen om hem terug te krijgen...”

Kathleen Aerts peinst even en zegt dan: „Tegenslag is op het moment dat het je overkomt heel zwaar. Achteraf kan ik zeggen dat ik er ook veel van heb geleerd. Ik heb ervaren dat er na een donkere periode altijd weer zonneschijn komt. En dat inzicht heeft me, hoe cliché dat ook klinkt, in het leven laten groeien. Ook zijn kleine dingen nu belangrijker voor me geworden. Eigenlijk leef ik sinds de dood van papa meer dan voorheen met de dag.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten