donderdag 12 november 2009

De levenservaringen van Kathleen Aerts in het boek Mijn leven als K1


De levenservaringen van Kathleen Aerts: „Bij het teruglezen van al mijn herinneringen, besloot ik mijn levenservaringen opnieuw aan het papier toe te vertrouwen, maar dan in de vorm van een boek. In Kathleen, mijn leven als K1, staan alle mooie en droevige momenten uit mijn leven.”

Kathleen Aerts knikt: „Ja, dat heeft na mijn vertrek uit K3 eigenlijk therapeutisch gewerkt. Mijn gedachten en gevoelens werden geordend, waardoor alle gebeurtenissen van de afgelopen 31 jaar een plekje hebben gekregen.”

Wat doet het met je dat jouw plek bij K3 nu écht vergeven is?
„Mijn besluit om te stoppen zorgde in eerste instantie voor opluchting en natuurlijk ook voor verdriet om het afscheid. Karen Damen en Kristel Verbeke zijn mijn beste vriendinnen geworden. Ondanks dat we elkaar nu minder spreken dan voorheen, geloof ik dat onze vriendschap blijft bestaan.”

Je werkt aan een solo-album, 'Kathleen in Symfonie', dat volgende maand uitkomt. Voel je je na al die jaren met K3 niet alleen op het podium?
„Eigenlijk heb ik nog niet de kans gehad om eenzaamheid te ervaren. Nadat ik vertrok, heb ik een project voor Unicef gedaan en daarvoor ook een lied gezongen. Omdat ik met dansers en een liveband optrad, heb ik me toen niet alleen gevoeld.”

De blondine beaamt: „Natuurlijk wordt mijn carrière als solozangeres anders. Maar het is een droom die in vervulling gaat. Het leek me altijd al fantastisch om binnen dit vak op eigen benen te gaan staan. Helemaal sinds ik een paar jaar geleden in mijn eentje heb gezongen tijdens een dorpsfeest, kreeg ik de smaak te pakken. Ik ben nog altijd zeer content met mijn beslissing om uit K3 te gaan.”

Kathleen Aerts vervolgt: „Nu ik mijn tijd meer zelf kan indelen, heb ik bepaalde liefhebberijen, zoals koken, weer opgepakt. Tijdens K3 kwam ik er eenvoudigweg nauwelijks aan toe om in de keuken te staan. Nu heb ik zelfs weer wat kookboeken aangeschaft en maak de lekkerste dingen.”

Kathleen knikt: „Na K3 brak echt een periode van bezinning aan. Het was immers lang geleden dat ik baas was over mijn eigen agenda. Heel bewust heb ik die vrije tijd benut om uit te rusten en aan mijn mama, vrienden, familie én huisdieren toe te komen. Het was een verademing om even geen verplichtingen te hebben.”

„Daarnaast heb ik veel aandacht voor de konijntjes die ik bij mijn afscheid van K3 heb gekregen en mijn hond. In het boerderijtje dat ik kocht, heb ik de afgelopen tijd veel geklust. Eigenlijk ben ik weer teruggegaan naar mijn basis. De bagage die ik in de jaren van mijn leven heb gekregen, beschouw ik als een voorrecht.”

Kathleen Aerts besluit stralend: „Ik kan echt zeggen: ik ben een héél gelukkige vrouw.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten