donderdag 9 december 2010

Kathleen Aerts over de zoektocht naar de ware


Is de zoektocht naar de ware niet moeilijker geworden? Hoe weet je of die kerel geïnteresseerd is in jou of in de ex-K3-zangeres met haar eigen boerderij?
Kathleen Aerts: 'Ik denk vooral dat het aan mij ligt. Ik word niet zo rap verliefd. Omdat ik zo gelukkig ben met mezelf en mijn vriendenkring, echt waar. Eigenlijk heb ik niemand nodig. Ik krijg nu eenmaal niet zo rap vlinders in de buik. Ik voel op dit moment nog meer kriebels voor mijn hond dan voor een jongen.' (lacht)

'Over een trouwfeest heb ik nochtans al dikwijls gefantaseerd. Ik wil trouwen als Sissi, met een heel lange sleep en een sluier en bruidskindjes en alles erop en eraan. Als ik er nu aan begin, wil ik dat het voor altijd is. Het moet liefde op het eerste gezicht zijn en ik moet er helemaal ondersteboven van zijn. Ik maak het mezelf moeilijk, ik weet het. Toch ga ik niet bewust op zoek, ik wil niets forceren. Op dit moment kom ik trouwens weinig buiten omdat ik veel in mijn boerderij zit. Al die BV-feestjes hebben me nooit veel gezegd. Gelukkig is het hier altijd de zoete inval omdat veel vrienden komen helpen met allerlei klusjes. Ik zal hier nooit alleen zitten.'

Mogen Karen Damen en Kristel Verbeke ook eens op bezoek komen?
Kathleen Aerts: 'Natuurlijk. Als de werken klaar zijn, organiseer ik een barbecue voor hen. En de nieuwe is bij deze ook uitgenodigd.'

Heb je een plan B als je soloproject flopt?
'Ik ben sowieso geen planner, want ik leef van dag tot dag. Ik zal niet doodongelukkig zijn als het niet lukt, want ik heb tien fantastische jaren gehad met K3 en die kunnen ze mij nooit meer afpakken. Wat we met K3 bereikt hebben, is uniek. Ik ben realistisch, dat succes zal ik nooit meer evenaren. Ik hoop wel dat de mensen mijn liedjes leuk vinden. En anders heb ik nog mijn diploma waarop ik kan terugvallen. Eerlijk gezegd heb ik er al aan gedacht les te gaan geven, of muziekles op scholen. Ik vind mijn weg wel.'

Stel dat K3 er binnen een paar jaar definitief mee ophoudt...
Kathleen Aerts: '... dan mogen ze mij meteen bellen voor een afscheidsconcert. Ik heb geen glazen bol, maar dat wij ooit met ons drieën een reünie houden, sluit ik zeker niet uit.'

Op 28 juni is jullie laatste optreden samen in Rotterdam.
(zucht) 'Dat zal lastig zijn, al kijk ik er ook naar uit. Ik heb geleerd mijn emoties in bedwang te houden op een podium, maar toch denk ik dat er nu wel traantjes zullen vloeien.'

Vind je het niet jammer dat de Vlaamse fans geen echt afscheid krijgen?
Kathleen Aerts: 'Ik ken de echte reden niet. Misschien moet ik het eens voorstellen om nog iets te organiseren, ik zou dat wel zien zitten. Maar waarschijnlijk wil Studio 100 het afscheid niet te veel beklemtonen om de kinderen niet met een trauma op te zadelen. (lacht) Eigenlijk is het ook geen afscheid. Zowel Karen Damen, Kristel Verbeke als ik zien het als een nieuw begin.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten